Mun.Ploiesti str. Vasile Lupu nr. 60-62 0040 0244.524.234
0040.0244.523.081
djep@djep-prahova.ro
 
 
 
 
 
 
Stare civilă
Evidenţa persoanelor
Formulare necesare
Comunicate de presă
Naşteri, căsătorii, decese
Cărţi de identitate
Lista cu formularele necesare le gasiţi aici, de unde le puteţi lista
Va tinem la curent cu tot ce se intampla in institutia noastra
 

CARTEA DE IDENTITATE

Din când în când ne schimbăm domiciliul.
Este important să ştii că nu trebuie să depăşesti 15 zile pentru a cere un nou act de identitate. Altfel, esti pasibil de o amendă, cuprinsă în acest moment între 40 şi 80 lei.

 

În consecinţă, te invităm să cunoşti ce trebuie să faci la:

– S C H I M B A R E    D E   D O M I C I L I U
Modificări în statutul civil ce obligă solicitarea unui nou act de identitate

Ce înseamnă noţiunile de schimbare şi domiciliu, din punctul de vedere al dicţionarului

  • A SCHIMBÁ, schimb,
  • a modifica/ a muta în altă parte/ a da unui lucru altă formă, alt aspect
  • DOMICÍLIU, domicilii,
  • casa sau locul unde locuieşte cineva în mod statornic; locuinţă.
  • loc în care locuieşte cineva în permanenţă şi în mod legal

De ce este necesar să-mi schimb actul de identitate la noul domiciliu

  • Pe plan personal, atunci când dobândeşti o proprietate, este o mândrie să ai înscrisă în actul de identitate noua adresă de domiciliu.
  • Statul, prin evidenţa persoanelor, urmăreşte o actualizare continuă a evidenţelor sale oficiale cu domiciliul, datele de stare civilă şi imaginea individului.
  • Actul de identitate trebuie să conţină domiciliul statornic al cetăţeanului.
Unde pot solicita act de identitate Lista cu toate SPCLEP-urile si localitatile arondate acestora.-click AICI
Locul depunerii cererii, Date de contact, Program de lucru

Locul

  • cererea şi actele necesare se depun, personal, la S.P.C.L.E.P.-ul de la locul de domiciliu sau resedinţă.
Program de lucru aferent tuturor SPCLEP-urilor din judet - click AICI
Acte necesare

Pentru un nou act de identitate pe motiv de schimbare a domiciliului, ai nevoie de:

  1. actul de identitate, aflat în posesie, plus vechea carte de alegător
  2. certificatul de naştere (original şi fotocopie)
  3. DUPĂ CAZ, în funcţie de situaţia în care te afli
  4. certificat de căsătorie  (original şi fotocopie)
  5. sentinţa de divorţ definitivă şi irevocabilă/ certificat de divorţ  (original şi fotocopie)
  6. certificat de deces al soţului/soţiei,  (original şi fotocopie)
  7. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani  (original şi fotocopie)
  8. actul prin care se face dovada spaţiului în care locuieşti (copie si original).
  9. dacă domiciliul este al unei alte persoane (prin luare în spatiu), va trebui să fii însoţit de proprietarul domiciliului.
  10. există şi posibilitatea ca proprietarul domiciliului să nu fie prezent şi să fie suficientă o declaraţie a acestuia de luare în spaţiu plus actul de proprietate, care poate fi dată în faţa poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României
  11. Chitanţa reprezentând contravaloarea:
  • cărţii de identitate (7 lei);
  • cărţii de identitate provizorii (1 leu) ;
Cartea de identitate provizorie
  • se eliberează atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
  • pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate este de 1 an.
Termen  de soluţionare
  • Conform prevederilor legale
Important de ştiut

Cererea pentru eliberarea actului de identitate

  • Cererea pentru eliberarea actului de identitate se completează de solicitant la rubricile prevăzute pe faţa acesteia
          IMPORTANT – cererea nu se completează pe verso de către solicitant

Cum depun cererea, cum ridic actul de identitate

  • cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, documentul eliberându-se de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă a persoanei fizice, pe baza cererii scrise a acesteia sau, în cazul persoanei fizice puse sub interdicţie, a reprezentantului său legal.
  • în situatia în care reprezentantul legal al unei persoane fizice solicită, în numele acesteia, ridicarea actului de identitate, sunt necesare documentele cu care face dovada identităţii şi a calităţii de împuternicit care îl indreptăţeşte la această cerere.

Cetăţenii români aflaţi în străinătate

  • eliberarea cărţii de identitate  pentru cetăţeanul român, care are domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, se poate face la sediul serviciului local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă, prin intermediul altei persoane, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara în care se găseşte persoana. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului – motivul exact al mandatului. Ex. schimbare domiciliu, pierdere şi schimbare domiciliu, etc
 

Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul din următoarele documente:

  1. Acte încheiate în condiţii de validitate, prevăzute de legislaţia română în vigoare
  2. Declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la punctul 1.
  3. ATENŢIE declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
  4. Declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului (anexa nr. 14), însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care acesta va certifica existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la punctele 1. şi  2.  
  5. ATENŢIE: nota de verificare este solicitată de serviciul de evidenţă, nu de persoana fizică.
  6. pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali
  7. Documentul eliberat de primării, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.

Precizări privind art. 321, 322, 323 din codul civil:

  • declaraţia de consimţământ pentru primirea în spaţiu a unei terţe persoane, poate fi dată numai de unul dintre soţi în situaţia în care imobilul respectiv nu a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei;
  • în spaţiul destinat declaraţiei dată pe cerere ori în conţinutul declaraţieimodel anexa nr.12 sau 13 din HG1375/2006, soţul menţioneayă următorul text „Declar că imobilul nu a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei”;
  • în cazul în care imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei, declaraţia de consimţământ trebuie să fie dată de ambi soţi
  • în baza unui contract de închiriere al cărui titular este numai unul dintre soţi sau care este încheiat înainte de casatorie, se poate elibera act de identitate atât celuilalt soţ, cât şi copiilor minori, fără consimţământul proprietarului.
 
 
 
Înapoi la:HomeSunteţi la:ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA SCHIMBAREA DOMICILIULUI