Mun.Ploiesti str. Vasile Lupu nr. 60-62 0040 0244.524.234
0040.0244.523.081
djep@djep-prahova.ro
 
 
 
 
 
 
Stare civilă
Evidenţa persoanelor
Formulare necesare
Comunicate de presă
Naşteri, căsătorii, decese
Cărţi de identitate
Lista cu formularele necesare le gasiţi aici, de unde le puteţi lista
Va tinem la curent cu tot ce se intampla in institutia noastra
Eliberarea actului de identitate la deteriorarea sau distrugerea celui anterior________Modificată în : 30.09.2020

CARTEA DE IDENTITATE

Actul de identitate este un document oficial ce conţine datele proprii de stare civilă, respectiv imaginea ta.
Modul agitat de viaţă, graba şi câteodată neglijenţa cu care ne păstrăm actele oficiale pot să conducă la deteriorarea sau chiar distrugerea cărţii de identitate.
Este important să ai actul de identitate, să fie în bună regulă, curat, înfoliat în învelişul original, neîndoit etc.
Dacă actul tău de identitate a suferit orice uzură datorat modului în care a fost păstrat astfel încât poate fi încadrat ca fiind deteriorat ori distrus, trebuie să ştii că, esti pasibil de o amendă, în prezent, între 40 şi 80 lei.

Te invităm să cunoşti ce trebuie să faci când actul tău de identitate este:

– D E T E R I O R A T   sau  D I S T R U S,

 

DETERIORAREA/  DISTRUGEREA actului de identitate

Ce înseamnă noţiunea deteriorat/ distrus, din punctul de vedere al dicţionarului

  • DETERIORAT - degradat, învechit, stricat, uzat
  • DISTRUS - inutilizabil/ stricat

În ambele situaţii actul de identitate trebuie să existe asupra solicitantului, acesta putând fi:

  • murdar
  • exfoliat
  • ars
  • tăiat nejustificat
  • reconturat
  • crăpat
  • găurit
  • mâzgălit
  • vopsit, etc
  • Diferenţa între deteriorat şi distrus constă în faptul că, în prima situaţie actul de identitate este afectat într-o măsură mai mică măsură, iar în cea de-a doua – actul de identitate este afectat până la imposibilitatea utilizării.

Cazuri speciale în care se aplică SCUTIRI DE TAXE

  • Persoanele care sunt victime ale calamităţilor naturale, ale incendiilor sau ale unor dezastre sunt exceptate de la plata cheltuielilor de producere şi eliberare a actelor de identitate, în baza declaraţiei pe propria raspundere, dată în prezenţa personalului serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, precum şi a comunicării primăriei locului de domiciliu. Declaraţia persoanei va cuprinde faptul că actul de identitate a fost pierdut, distrus sau deteriorat ca urmare a producerii uneia dintre situaţiile mai sus enumerate.
 

A T E N Ţ I E

cetăţenii care nu solicită eliberarea unui nou act de identitate, în termenul legal de 15 zile – vor fi sancţionaţi cu amendă cuprinsă între 40 şi 80 lei
Unde pot solicita act de identitate Lista cu toate SPCLEP-urile si localitatile arondate acestora.-click AICI
Locul depunerii cererii, Date de contact, Program de lucru

Locul

  • cererea şi actele necesare se depun, personal, la S.P.C.L.E.P.-ul de la locul de domiciliu sau resedinţă.
Program de lucru aferent tuturor SPCLEP-urilor din judet - click AICI
Acte necesare

Pentru emiterea unui nou act de identitate, deteriorat ori distrus:

  1. actul de identitate - aşa cum este (deteriorat/ distrus) şi cartea de alegător
  2. certificatul de naştere (original şi fotocopie)
  3. DUPĂ CAZ, în funcţie de situaţia în care te afli
  4. certificat de căsătorie  (original şi fotocopie)
  5. sentinţa de divorţ definitivă şi irevocabilă/ certificat de divorţ  (original şi fotocopie)
  6. certificat de deces al soţului/soţiei,  (original şi fotocopie)
  7. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani  (original şi fotocopie)
  8. actul prin care se face dovada spaţiului în care locuieşti (copie si original).
  9. dacă domiciliul este al unei alte persoane (prin luare în spatiu), va trebui să fii însoţit de proprietarul domiciliului.
  10. există şi posibilitatea ca proprietarul domiciliului să nu fie prezent şi să fie suficientă o declaraţie a acestuia de luare în spaţiu plus actul de proprietate, care poate fi dată în faţa poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României
  11. Chitanţa reprezentând contravaloarea:
  • cărţii de identitate (7 lei);
  • cărţii de identitate provizorii (1 leu);
Cartea de identitate provizorie
  • se eliberează atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
  • pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate este de 1 an.
Termen  de soluţionare
  • Conform prevederilor legale, termenul de solutionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de pana la 30 de zile de la data inregistrarii cererii la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor. In situatii deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de catre seful serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor.
  • In cazul in care un cetatean se afla intr-o situatie deosebita ce poate justifica solicitarea eliberarii actului de identitate intr-un termen mai scurt de 5 zile lucratoare (ex. motive medicale, deplasare urgenta in alta localitate sau in alt stat, sustinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operatiuni notariale/bancare/postale, etc), acesta se va adresa conducerii institutiei (sefului de birou), care va analiza si va dispune, dupa caz, masuri pentru solutionarea in timp util a cererii acestuia.
Important de ştiut

Cererea pentru eliberarea actului de identitate

  • Cererea pentru eliberarea actului de identitate se completează de solicitant la rubricile prevăzute pe faţa acesteia
          IMPORTANT – cererea nu se completează pe verso de către solicitant

Cum depun cererea, cum ridic actul de identitate

  • Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal,
  • Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetăţeniei şi a domiciliului, necesare eliberării actului de identitate, se prezintă în original şi fotocopie.
  • Cărţile de identitate se eliberează titularilor. In situatia în care reprezentantul legal al unei persoane fizice solicită, în numele acesteia, ridicarea actului de identitate, sunt necesare documentele cu care face dovada identităţii si a calităţii de împuternicit care îl indreptăţeşte la această cerere. 
     

Cetăţenii români aflaţi în străinătate

  • În situaţia în care solicitantul nu se află în ţară mandatarul va prezenta o procură specială pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului.
 

Dovada adresei de domiciliu se poate face cu unul din următoarele documente:

  1. Acte încheiate în condiţii de validitate, prevăzute de legislaţia română în vigoare
  2. Declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la punctul 1.
  3. ATENŢIE declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
  4. Declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului (anexa nr. 14), însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care acesta va certifica existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la punctele 1. şi  2.  
  5. ATENŢIE: nota de verificare este solicitată de serviciul de evidenţă, nu de persoana fizică.
  6. pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdicţie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali
  7. Documentul eliberat de primării, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.

Precizări privind art. 321, 322, 323 din codul civil:

  • declaraţia de consimţământ pentru primirea în spaţiu a unei terţe persoane, poate fi dată numai de unul dintre soţi în situaţia în care imobilul respectiv nu a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei;
  • în spaţiul destinat declaraţiei dată pe cerere ori în conţinutul declaraţieimodel anexa nr.12 sau 13 din HG1375/2006, soţul menţioneayă următorul text „Declar că imobilul nu a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei”;
  • în cazul în care imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei, declaraţia de consimţământ trebuie să fie dată de ambi soţi
  • în baza unui contract de închiriere al cărui titular este numai unul dintre soţi sau care este încheiat înainte de casatorie, se poate elibera act de identitate atât celuilalt soţ, cât şi copiilor minori, fără consimţământul proprietarului.
 
 
 
Înapoi la:HomeSunteţi la:ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA DETERIORAREA SAU DISTRUGEREA CELUI ANTERIOR